2008. október 6., hétfő

Ezt most mellesleg

(Holnap ez a plakát fog megjelenni a folyosókon, korlátozott példányszámban:)



Cseh Tamás-sorozat a könyvtárban

péntekenként 16h-tól

Az első alkalommal (2008. október 10.) a Levél nővéremnek című lemezt hallgatjuk meg, és beszélgetünk róla.

Várok minden érdeklődőt:
Oravecz Barna




"No nézd: barátaink
A szétszórt képeken.
Nézd csak: csoportkép ez itt,
Közöttük én, és láthatóan élvezem.
Nézd, nézd, hogy nevetek,
Szinte röpít a pillanat!
Visz, visz egy nagy erő,
Szállunk, úgy elragad!

Nézd csak: egyik kezem
A zsebben: és mi van ott?
Tiszta, jó levegő,
Nem semmit markolok.
Nézd csak, Pierre az ott,
Nevet, nevet, vállamra dől.
És te – te vagy az ott,
Rövidhaju lány, legelöl.

Küldöm e képeket,
Hogy tudd: voltunk, leszünk.
Irén, jó kedvem lett,
Ne hidd, hogy ez letűnt.
És te őrizd meg mind,
S ne hidd, ne hidd,
Ne hidd, ne hidd,
Hogy ezt elvehetik –
Mert miénk csak, mindegyik!"


(dalszöveg)

7 megjegyzés:

Névtelen írta...

Havonta egy szabad péntekem van, akkor ott leszek. Ha nem jön közbe más. Remélem, nem fog.

w

barna írta...

Majd meglátjuk, lesz-e érkezése bárkinek is odadugnia az orrát az aktív lászlósok közül. Nem bánnám, ha lehetne velük beszélgetni. Legszívesebben én hallgatnám őket - legalábbis egy darabig. Aztán persze leinteném őket, mint az öregebb, mint az apájuk, és ők bosszankodnának, és lehet, hogy mondanák.

De úgyse így lesz.

barna írta...

Jelentem, Levél nővéremnek letudva, kétórás program volt, túl sokat beszéltem, de CsT még mindig nagyon szépen énekel, hárman voltak, Dini, Janka, aki újságírás után valóban ottmaradt, és a végén beesett Erzsi is Juhászéktól, minden nagyon kellemes volt. Ennyi emberrel ez a projekt már működőképes és jól is tudom magam érezni benne. Úgyhogy jövő hét péntekén Antoine és Desiré, és akkor is jókedvem lesz, jókedvem lesz, akkor is jókedvem lesz.

Névtelen írta...

Héé, héé! Hol marad az a rész, hogy:"Valaki elpusztul, talán az én leszek..." :-)

Amúgy sejtettem, hogy max. 5 fős hallgatóságod lesz. Ahogy ez lenni szokott. Milyen ismerős. Mindjárt honvágyam lesz...

W

znajka írta...

A bejegyzés végén található fekete-fehér képről tudsz adni egy kicsit bővebb felvilágosítást?
Kik-mikor-hol?
Lehet, hogy tudnom illenék, de bevallom, nem tudom.

barna írta...

Miért kellene tudnod? A képen (a 70-es évek közepén járunk, tehát a Levél nővéremnek időszakában) balról CsT, Bereményi akkori (nem tudom, hányadik)felesége, Bereményi (akkor még volt haja), és legszélen Másik János. Ő kicsit félrenéz, azt hiszem. Ez a felállás aztán megváltozott, a nő eltűnt valamerre, a két zenész pedig nagyon összeveszett és vagy 15 évig szóba sem állt egymással, aztán persze újra rájöttek, hogy jó barátok ők. A képet egy albumban találtam, régóta ismerem már. Beszkenneltem. Ennyi.

Szóval sajnos egyik sem én vagyok ott.

barna írta...

Ma megvolt az Antoine és Desiré is, legközelebb a Fehér babák takarodója lesz: három hét múlva, mivel addig a péntekek elmaradnak.