
Pieta (1) – 1990
Ez a három Pieta egyike. A halott fiút ölben tartja az anyja, a test elernyedt, a karja viszont él: anyja melle közé fúrja azt. Kapaszkodik? Még csak azt sem. Élőhalott.
Pieta (2) – 1990 
A másik Pieta. Az anya nagyjából ugyanúgy, a fiú ül, végtelen gyötrettetésben ejti hátra a fejét. Még élő fej, élő arc. Az anya arca sokkal merevebb, halottszerűbb.

A másik Pieta. Az anya nagyjából ugyanúgy, a fiú ül, végtelen gyötrettetésben ejti hátra a fejét. Még élő fej, élő arc. Az anya arca sokkal merevebb, halottszerűbb.
A harmadik Pietát (ugyanebből az évből) nem fényképeztük le. Ott a fiú teste teljesen vízszintes, az anyjáé függőleges, fölötte áll. Ez a legegyszerűbb, legszimbolikusabb ábrázolási mód.
Latinovits Zoltán szárszói síremlékén egy fekvő és egy álló kőtömb látható. Sugallatában az is hasonló.
Latinovits Zoltán szárszói síremlékén egy fekvő és egy álló kőtömb látható. Sugallatában az is hasonló.
Uram irgalmazz (távolról) – 1990

A három Krisztusábrázolás egyike. Ez az egybeKrisztus. Írtam róla sokat.
Meg persze egészen más. A megfeszített itt bíborköpenyben van. A kar elernyedt, a láb viszont tart. Rendkívüli feszültség, és ugyanúgy feszültségkeltő a meztelenség – pompa ellentéte is. (Írtam erről.)
Dózsa – 1952 
Ez a legkorábbi az itt szereplő szobrok között. Nagyon hatásos. Valóságos térben elementáris hatású. Valószínűnek tartom, noha nem néztem utána és semmi bizonyítékom sincs: Juhász Ferenc két évvel későbbi A tékozló ország című „époszára” döntő hatással lehetett.

Ez a legkorábbi az itt szereplő szobrok között. Nagyon hatásos. Valóságos térben elementáris hatású. Valószínűnek tartom, noha nem néztem utána és semmi bizonyítékom sincs: Juhász Ferenc két évvel későbbi A tékozló ország című „époszára” döntő hatással lehetett.

Táncoló lány – évszám nélküli
Talán erre a szoborra mondta Sz. G., hogy a művész „megtanulta a levegőt”.
Cini – 1991
Ez egy "síremlék": a kemény-gyönyörű angyal. Volt róla szó.
Talán erre a szoborra mondta Sz. G., hogy a művész „megtanulta a levegőt”.
Cini – 1991

Ez egy "síremlék": a kemény-gyönyörű angyal. Volt róla szó.

Térdelő – 1970 (? én tévesnek gondolom a dátumot, szerintem 90 körüli lehet inkább ez is. De persze ki tudja.)
Imádom. A NŐ.
2 megjegyzés:
van kognitív
disszonancia bennem. én is szerettem már régebben somogyi néhány szobrát, de sz. g. kritikáját is hallottam már azelőtt. most itt megint nagyon tetszik nekem pár szobrocska, de mindezt és sok mást életben kéne látnom.
mikor és hol fogom látni? fogalmam sincs. marad sokáig, tartósan a disszonancia. tényleg olyan jó szobrász?
viszont egy csepp disszonancia sincs bennem barna írásáról. öröm olvasni, hogyan néz, hogyan asszociál. és mennyire szereti a nőket.
lala
Ezeket nem fogod látni többet, teljesen alkalmi, egyszeri kiállítás volt.
Viszont 50-60 köztéri szobra áll mindenfelé, végig lehetne járni őket. Csak sajnos nem tudom én se, merre vannak, néhányat leszámítva.
Csodálatos szobrász volt szerintem.
Megjegyzés küldése